Šta ako promijenim samo jednu gumu na automobilu?

Doživjeli ste najveću noćnu moru svakog vozača - pukla Vam je guma na automobilu. Krpljenje nije opcija i vulkanizer Vam predlaže potpunu zamjenu i kupovinu novog pneumatika.

Međutim, neplanirani trošak može vrlo lako da se duplira. Naravno, svi smo čuli da se gume uvijek mijenjaju u paru, i to one dvije koje se nalaze na istoj osovini - prednjoj ili zadnjoj. Pojedini automobilski stručnjaci pak preporučuju čak i promjenu sve četiri gume u ovakvoj situaciji, što je veliki udarac na Vaš novčanik.

Da li je promjena samo jedne gume na autu urbani mit ili koristan savjet, kakve rizike ova praksa donosi i šta bi sve trebalo da znate kada je u pitanju promjena automobilskih pneumatika - saznajte u nastavku teksta.

Promjena samo jedne gume - da ili ne?

Odgovor na ovo pitanje u najvećoj mjeri zavisi od stanja ostalih guma na automobilu, tipu nove gume, kao i vrsti pogona Vašeg vozila.

Pregledajte stanje ostalih pneumatika

U slučaju da su ostale tri gume na vozilu u relativno dobrom stanju, zamjena samo jednog pneumatika neće naškoditi Vašem automobilu. S druge strane, ako su ostale gume već zrele za promjenu, gazni sloj je plitak i pneumatici djeluju ishabano, najbolje je da ipak kupite komplet novih guma.

Kakva guma Vam je potrebna?

Uzorak gaznoga sloja i vrsta nove gume trebalo bi biti identični već postojećim pneumaticima. Bilo da se radi o prednjim ili zadnjim, želite da sve Vaše gume budu istog modela i imaju istu ili sličnu dubinu gaznog sloja.

Čak i najmanje razlike u gumama utiču na njihovo ponašanje pri vožnji, tj. na sposobnost vozila da ubrza, koči i ne proklizava, između ostalog. Identično stanje svih pneumatika pruža uravnoteženo, predvidljivo iskustvo vožnje.

Ako će razlika u dubini šare između nove i starih guma biti ispod 3mm, možete se izvući sa zamjenom samo jedne gume. Kod vozila sa pogonom na četiri točka, razlika u dubini gaznog sloja ne smije prelaziti 2mm.

Takođe, godišnje doba za koje su pneumatici na automobilu namenjeni ima važnu ulogu u tome da li je zamjena samo jedne gume dobar izbor. Naime, ako imate postavljene ljetne gume, ali kao zamjensku stavite zimsku gumu, M+S ili gumu za sva godišnja doba, gazni sloj nove gume će se brzo istrošiti jer se koristi izvan doba godine za koje je namijenjena. Isto važi i u obrnutoj situaciji -  korištenjem ljetne gume tokom zime umanjit ćete vuču i prijanjanje na cesti.

Zamjena jednog pneumatika ovisno o pogonu vozila

Kada je pogon u pitanju, ako imate vozilo s pogonom na dva točka, a stanje ostalih pneumatika je zadovoljavajuće, možete se provući sa zamjenom samo jedne gume. Ipak, budite oprezni jer različiti nivoi istrošenosti gaznog sloja gume mogu izazvati neravnomjerno gaženje, što može smanjiti životni vijek svih Vaših guma ili potencijalno oštetiti sam točak.

Kod vozila s pogonom na dva točka, bilo prednjim ili zadnjim, nejednaka veličina guma utiče na sporije okretanje većeg pneumatika, što može izazvati lažna pokretanja ABS-a.

Ako mijenjate samo jednu gumu, ona bi trebala da ima identičnu dubinu šare kao i njoj odgovarajući pneumatik na istoj osovini. Također, postavite zamijenjenu gumu na zadnji dio vozila kako biste spriječili pojavu akvaplaninga.

Za vozila sa pogonom na sva četiri točka, zamjena samo jedne gume nije preporučljiva. Razlog je taj što će nova guma imati znatno veći prečnik u poređenju sa starijim gumama, što može dovesti do bržeg okretanja nove gume na suhom kolovozu.

Kako su sistemi 4x4 vozila osjetljiviji na razlike u gumama, može doći do automatskog aktiviranja AWD sistema, a time i do pojave problema samog pogonskog sklopa. Kod ove vrste vozila, najbolje je zamijeniti sve četiri gume kako biste obezbijedili maksimalnu sigurnost i performanse Vašeg automobila.

Prije zamjene gume, obratite se stručnjacima

Iako se u većini slučajeva ne preporučuje zamjena samo jedne gume, postoje okolnosti u kojima se možete izvući. Ako imate odgovarajuću kombinaciju guma, za to godišnje doba i sa identičnom dubinom gaznog sloja, možete bez problema zamijeniti samo jedan pneumatik i nastaviti voziti svoje vozilo.

Ipak, uvijek bi trebalo tražiti savjet stručnjaka koji će izvršiti detaljan pregled postojećih pneumatika, kao i nove, zamjenske gume, i pritom utvrditi da li je zamjena samo jedne gume dobar izbor. Čak i pneumatik sa minimalnim razlikama u poređenju sa starim gumama na automobilu može uzrokovati velike probleme vozačima.

Smanjene performanse i bezbjednost pri vožnji, neravnomjerno i brzo trošenje gume, i potencijalni kvarovi esencijalnih sistema automobila samo su neki od rizika korištenja neadekvatnih i zamjenskih guma. Osim što Vas ovi problemi na kraju dana mogu koštati više nego da odmah zamijenite sve gume, oni mogu predstavljati i veliki rizik po Vas i ostale učesnike u saobraćaju.

Kvalitetne gume jedan su od najvažnijih delova automobila, a bezbjednost i sigurnost učesnika u saobraćaju nema cijenu. Stoga, izaberite pametno, pouzdano i dugoročno rješenje za Vaše vozilo.