Inovacije u tehnologiji guma za električna vozila

Sada smo već u vremenu kada je postalo neophodno da se misli na zaštitu životne sredine, zbog čega se aktivno povećava broj električnih automobila u svijetu. Ova činjenica uvodi inovacije u svijet auto industrije, a time i u tehnologiju pneumatika. Proizvodnja guma preusmjerava fokus ka razvoju pneumatika za električna vozila.

 

Po čemu se to razlikuju gume za električna vozila?

Zbog svojih baterija, električna vozila su znatno teža od običnih, te faktor dodatne težine utiče na neophodne performanse gume. Gume za električna vozila dizajniraju se zato sa ojačanim bočnim zidovima i specifičnim dezenima gazećeg sloja.

 

Jedna od osnovnih karakteristika električnih vozila jeste i odustvo buke motora. Zbog tihog rada ovih vozila, zvuk guma više dolazi do izražaja. Stoga se gume za električna vozila dizajniraju tako da proizvode minimalnu buku i ne narušavaju mir koji vožnja ovih automobila omogućava. Inovacije kao što je pjena za smanjenje buke unutar gume pomažu da se ovo postigne.

 

Otpor kotrljanja igra ključnu ulogu za vožnju električnog vozila. Manji otpor kotrljanja znači manje potrebne energije za održavanje automobila u pokretu, što dalje znači više pređenih kilometara po punjenju. Stoga se pneumatici za EV dizajniraju tako da imaju manji otpor kotrljanja.

 

Najzad, električna vozila koriste regenerativno kočenje, koje sakuplja energiju tokom usporavanja i vraća je nazad u bateriju. Ovo zahteva dizajniranje pneumatika tako da maksimiziraju povrat energije, istovremeno osiguravajući stabilnost i bezbjednost vozila.

 

Zašto su inovacije u tehnologiji guma za električna vozila uopšte neophodne?

Jako je važno održati balans između otpora kotrljanja i faktora kao što je prianjanje na mokrim površinama i cjelokupni životni vijek gume. Ovo je problematično jer su gume sa manjim otporom kotrljanja, kakve su potrebne električnim vozilima, često neadekvatne za vožnju i kočenje po mokrim površinama i mogu se suviše brzo istrošiti. Proizvođači guma za električna vozila kreiraju inovativna rešenja za ovaj trostruki problem.

 

Kako su EV zbog velikih baterija dosta teža - dodatna težina opterećuje gume, pogotovo kada se vozilo mora zaustaviti na mokroj površini. Za optimizaciju pneumatika za kočenje na mokroj površini obično se koristi mekša guma i agresivniji dezen gazećeg sloja; međutim, ovakav dizajn dovodi do povećanog otpora kotrljanja, nepoželjnog za EV. Zato u priču ulaze inovativni materijali i izbori dizajna koji zadovoljavaju ove kontradiktorne zahtjeve.

 

 

Inovacije za EV pneumatike

Proizvođači guma koriste najnovije tehnologije i materijale kako bi izbalansirali istovremene zahtjeve niskog otpora kotrljanja, visokih performansi kočenja na mokrim putevima, a i veće pređene kilometraže.

 

Inovativni sastavi i dezeni

Proizvođači neprestano istražuju i razvijaju nove gumene smjese kako bi optimizovali gume za upotrebu na električnim vozilima. Ovi inovativni sastavi dovode do poboljšanih performansi kombinujući tradicionalnu sintetičku gumu sa drugim materijalima. Na primjer, nerijetko uključuju silicijum u ove sastave, zbog sposobnosti ovog metaloida da smanji otpor kotrljanja bez ugrožavanja performansi prianjanja na mokroj podlozi.

 

Osim toga, sve više pažnje se pridaje i dizajnu dezena  gazećeg sloja, koji iskorišćava asimetrične i usmjerene šare kako bi se postigla željena ravnoteža prianjanja i efikasnosti.

 

Tehnologija tišine

U poređenju sa tradicionalnim vozilima sa unutrašnjim sagorijevanjem, električni automobili izuzetno su tihi. Odsustvo zvuka motora dovelo je do prepoznavanja smanjenja buke kao još jednog zahteva EV pneumatika. Tako se razvila ,,tehnologija tišine”, koja uključuje upotebu pjene unutar gume radi apsorpcije buke koja se stvara tokom vožnje. Ova inovacija omogućava mirno iskustvo vožnje električnog vozila.

 

 

Energetski efikasan dizajn

Još jedna značajna inovacija pri dizajniranju guma za EV jeste generalni oblik i veličina gume. Proizvođači prave gume većeg prečnika i užih gazećih slojeva za električna vozila. Ovaj novi pristup, u kombinaciji sa specijalnim dizajnom bočnih zidova, minimizira aerodinamički otpor i smanjuje otpor kotrljanja. Sve ovo je ključno za maksimiziranje dometa baterije EV.

 

Budućnost EV pneumatika

Industrija guma suočava se, očigledno, sa novim izazovima koji zahtevaju kreativnost i inovacije kako bi se zadovoljile potrebe budućnosti. No kako budućnost obećava efikasnije, tiše, bezbjednije i po sve nas zdravije iskustvo vožnje, ovo su izazovi kojima se pristupa sa uzbuđenjem.

 

Evolucija tehnologije guma specifičnih za EV više ne služi samo poboljšanju performansi i efikasnosti, nego predvodi put ka održivoj mobilnosti i ekološki prihvatljivoj budućnosti. Značajna razlika leži u regenerativnom kočenju, gde EV koristi električni motor za povrat energije, postavljajući jedinstvene zahtjeve pred pneumatike.

 

Održivost postaje ključna, zbog čega se proizvodnja guma sve više usmjerava na ekološki prihvatljive materijale, uključujući biološke komponente i reciklažu guma.

 

Integracija pametne tehnologije u gumama prati eru autonomnih i povezanih vozila, te bi se moglo očekivati da gume u budućnosti pružaju podatke u stvarnom vremenu o stanju guma, pritisku i temperaturi, unapređujući efikasnost, ali i bezbjedenost.

 

Kako električna vozila polako oblikuju automobilsku industriju, i ove gume će se zasigurno sve bolje prilagođavati potrebama zelenije budućnosti.

Preporučene gume za vaše potrebe

145/65 R15 72T
Viša
D
C
72
Garancija 4 godine
Cijena sa PDV-om
140.40 KM / KOM
145/65 R15 72T
Viša
D
B
70
Garancija 4 godine
Cijena sa PDV-om
128.12 KM / KOM
145/80 R13 75T
Srednja
F
E
69
Garancija 4 godine
Cijena sa PDV-om
80.31 KM / KOM
155/65 R13 73T XL
Srednja
C
C
69
Garancija 4 godine
Cijena sa PDV-om
83.05 KM / KOM

KemoImpex BiH koristi kolačiće i poštuje vašu privatnost! Kolačiće koristimo u razne svrhe kao što su funkcionalnost web stranice, što bolje korisničko iskustvo, statistika. Nastavljajući svoju posetu na našoj web stranici, pristajete na to da koristimo kolačiće, ali ne i lične podatke.